20130619

++ Antara Muqaddam dan Iqra' ++

Pernah tak anak2 korang ada masalah cenggini?

Bukan apa, anak akk yg no.4 tu, Qayyim Ammar, dia ada sket problem.

Mengaji ngan neneknya. Asyikkkkkkk ler kena marah, kena komplen ngan neneknya. Klau suh mengaji memanjang ler tak dapat nak ingat.

Tapi, dia asyik ler gitau kat akk dia dah sampai iqra' 3 kat sekolah.

Konpius jugak ibunya nih....

So, neneknya bilang cer bawak buku iqra' nak tengok betul ker dia boleh membaca....

Mmg betul! Dia membaca iqra' dgn lancar sekali....

Akk rasa masalahnya ialah..... Ammar ni mmg tak suka mengulang mende yg dia dah tau dan belajar. Dia akan cepat bosan belajar mende yg sama...

Anak2 korang klau lambat belajar ngaji, cer ajar iqra'.....










No comments: