Mulakan Dengan

Mulakan Dengan

20090410

Nasi Lemak

Hari Jumaat selalunya adalah hari yang ditunggu2 oleh saya. Pertama kerana ianya adalah hari terakhir bekerja for the week.


Kedua, kerana ianya juga adalah hari yg rajin buat saya (but kekadang tu malas gak). Rajin krn anak ketiga saya yg di sekolah tadika harus membawa bekalan pd hari ini. Tadika tak menyediakan mknan pd hari Jumaat. So, this morning i cooked nasi lemak dgn sambal sotong kering.

Since yesterday saya dah mintak tlg kat hubby utk belikan sotong kering, timun n telur. Balik rumah terus potong cili kering utk buat cili boh. Prepare everything siap2. After preparing dinner around 8pm, tiba2 saya baru teringat. Saya nie nak memasak nasi lemak, tp santannya tak ada. Alamak..... haru betul. Nasib baik saya sempat kol hubby utk belikan santan. Klau tidak hampa harapan saya nak masak n.lemak.

But, my first child (a daughter - Qistina Nurjieha), takde mood pulak nak bwk bekal hari nie. My second daughter (Fakriathul Syasya) bwk dgn telur goreng jer..... Anak bujang saya yg tadika tu (Adam Harris) pun tak nak bwk bekal n.lemak hari nie. Dia bwk roti bakar dgn kaya jer.... So, balance tu ibu dgn abah nye lah kena mkn habis kan..... Patut le mak bapak nye 'sihat2' belaka.....



No comments: