Mulakan Dengan

Mulakan Dengan

20090421

Selamat Pengantin Baru




Last weekend makcik saya buat kenduri kahwin. Utk anak sulungnya, Marhidayu dan pasangannya Mohd Fadil. Oleh krn makcik yg buat kenduri, maka since sabtu saya dah ke sana utk 'rewang'.
And then malam pun saya ke sana. Jemputan yg tak dpt hadir the next day, dah sampai pd mlm nie. Ingatkan ada berinai kecil, rupanya takde. Yg ada hanyalah game utk anak2. Makcik saya nie mmg pemurah orgnya. Dia suka sgt bersedekah especially utk anak2 kecil.
Sunday....
Around 10am saya dah sampai dgn anak2. Hubby saya pegi kerja sekejap. Cuaca alhamdulillah amat lah baik. Panas hingga ke petang. Pelamin dlm warna black and white. Baju pengantin pun sama sedondon.
Oleh krn kami nie jawa, maka makanannya pun begitulah juga. Ada nasi putih dan nasi beriani. Lauknya ada rendang daging, dalca, pajeri nenas, lodeh kering, acar buah, rojak buah. Desert - agar2 sirap merah.
Pengantin sampai selepas zohor. Selepas mkn beradat, ada acara baling gula2. Yg bestnya, kat gula2 tu ada duit. Ada rm1, rm5. Rm10 pun ada jugak...... Apalagi berebut lah budak2 tu..... seronok sungguh.
Saya mengorak langkah pulang selepas tengok pengantin bersanding. Tak tunggu sampai habis upacara......
.

No comments: