Mulakan Dengan

Mulakan Dengan

20100308

++ Hutang utk Kawin ++

Tertarik saya dgn tajuk dlm blog Kak Nara nie....

12 years back when i wanna get married.... cewah.... nak citer lah plak...

Makcik2... biasalah, dah namanya pompuan tu kannnnn... byk ler kerenahnya.

Komplen itu ini, suggestion itu ini.... haiii... sampai x terlarat...

Mmg saya nie bukanlah feveret anak sedara makcik2 saya.  Sbbnya, saya nie kurang mengambil hati diaorg... kurang bergaul dgn diaorg... kurang ambik kisah apa yg terjadi ngan diaorg...

Rasanya, perkahwinan saya adalah yg paling mak saya kureng puas hati kot....

Mmg lah kenduri tu mrk yg arrange everything, samarata jer adik beradik...

Imagine.... mak andam last minute saya pi carik... sbb mulanya mmg tak nak sanding, tp bila mak dah tanya byk kali, kenalah pi carik gak....

Duit hantaran?  Emmmm.... kitaorg hantar berapa yg kitaorg mampu jer.... dgn persetujuan org tualah....  X kisah saya ngan apa yg org cakap....

Just imagine, kot antaran 10-20K pun, agak2 pas kawin wife tu leh ke menepati ngan ciri2 20K tu?  Leh masak ikut tekak suami?  Leh jaga anak sebaiknya?  Leh kemas umah secantiknya?

Idak le kata saya nie bagus.... tp klau berhutang sbb nak penuhi kata2 org sekeliling, baik tak yah ler.... 

Barang2 hantaran saya adalah teramat simple sekali....  Siap ada deghoyan sebijik....

Alhamdulillah.... kami x adalah sampai amik personal 10-20K semata2 sbb nak kawin.....

Tapi, anak2 kita akan datang camana, ek?


No comments: