20090721

++ Kenduri Tahlil ++

As i told u, last Sat my parents having this kenduri tahlil for my late sister.

Since morning dah gi sana, even though a little bit late, beres kan keja umah marrrr.....


Jemput sedara mara jer... Adik beradik belah emak ngan abah, pastu sedara dekat2 jer....


Tupun dah penuh satu umah...

Menu :- nasi putih, sambal telur puyuh, masak lemak ikan pari bakar, kari ayam pekat, pulut kuning + kari ayam kampung, sayur campur, kuih muih yg ada pat lima jenis.....


Hah, ko.... mana tak hancus lebur diet kita kan.....????

Mak yg masak lak tuh.... mestilah sodappppp.....

Sesambil org bertahlil kat dlm, kami adik beradik melepak kat luar. Amik angin, panaslah kat dlm tuh... ramai orang....

Tu yg baju merah tu adalah anak sulung arwah kakak..... Baru jer sambung belajar kat kolej masak memasak.... uuiiihhh.... sat laie jadik chef lah plak.... sonang memakcik nyer kan..... iyo bonarlah tu, ijoule oooiiii.....



Pas org sumer dah makan, kami adik beradik nyer turn lak makan.... Lepak sesama, penuh gak ruang tamu tuh.... Uuiihh.... meriah....


Sampai kat umah almost 1 am. Bebudak sumer dah tido. Sib baik my hubby tak keja, kan.... Leh le balik dulu nengok anak2..... Time angkat kaki tu pun tak siap laie..... Uiih... kena balik tido, sok pagi nak bangun awal lak.....


No comments: