20090914

++ Memasak Untuk Hari Raya ++

Korang biasa tak memasak and hantar tuk jiran2 ke sedara mara?


Saya dah diajar sejak kecik lagi dgn adat nih.....


So, this year no exception.


Masak tuk hari raya tuh biasa lah kan..... tapi tuk makan sendiri atau nak jamu org yg dtg raya tuh nnt...

Tapi, saya akan memasak then akan hantar pd sedara ke jiran ke.... yg penting sekali tuk org tua, sementara org tua ada lagi, kan.....

So, ari sabtu ari tuh ada lah membeli sket barang2 kering......


Suhun, tauhu kering, kentang, bwg merah, bwg putih, cili kering....





Skang ni dah senang coz dah ada kacang yg takde kulit saya panggil kcg bogel....





Teringat dulu klau mak suh sangan kcg nih pastu kena buang kulit nya.... adusss...... mau lenguh tangan.... eiiii... bukan sket tau my mother klau masak...... those days.... skang dah jadi kenangan manis walaupun dulu sgt lah payau.....

Projek memasak nih akan bermula pd ari sabtu klau belum raya lah.....





No comments: