20100706

++ Report Card Day ++

For mid year exam - sekolah kebangsaan.

It was last Fri.

Kakak - sekolah pagi, abah gi amik. Huuiihhh.... result. Sib baik bukan ibu yg gi amik. Klau tak mmg dah sah2 kena jegil bijik mata depan cikgu. 4B 1C. Terer kakak..... Ibu yang fenin....

Sekolah petang - Sya ngan abang. Ibu nyer turn gi amik.

Pukul berapa ibu sampai? Pukul 4.30....

Jalan cam x cukup tanah gi kelas Sya kat tingkat dua. X cukup napas sampai kat kelas. Huh, dah kosong! Carik2 Sya, rupa2nya kat tangga dah nak merajuk. Dia ngah tunggu ibu, takut ibu terpusing2 carik dia..... Alaaaahaiiii... sian anak akk....

Mana cikgu?

Cikgu dah gi bilik guru. Sumer org dah balik....

Ok... ok... nnt kita gi bilik guru, ek. Skang kita gi kelas abang dulu....

Gi carik abang. Ya Allah! anak bujang sorang tu ngah main kat tepi longkang ngan kengkawannya. Cikgu sumer bizi, takde nye di kisahkan anak muridnya kat mana.....

Sampai kat kelas, cikgu abang ngah susun kusi meja nak balik dahhhh....

Sori cikgu, lambat....

Takpe... takpe.... Ibu sapa ye?

Oh... ibu Adam Harris.

Ohhhh... ketua kelas....

Mementanglah dah takdak orang, panjang berjela cikgu bercerita ngan ibu... Itupun akk cut short, klau dak mau sampai pkl 6 sampai loceng balik bunyik...

Takde masalah ngan abang. Maklumlah ketua kelas, cikgu asyik ler memuji sesajer..... Tambah plak dpt no.1, markah pun sumernya 90 and above. Sumer pun A. Kembang jer idung abang.... Alhamdulillah.

Habis kat kelas abang..... Jom... jom... jom... gi bilik guru, carik cikgu Sya.

Pusing2 carik cikgunya, tak jumpa. Eh, eh, cikgu dah balik ke? Rupanya cikgu ngah gossip kat ujung nun....

Sya pun takde masalah sgt..... Dpt no.5. 3A 2B. Alhamdulillah.....

TAPI.... cikgu komplen. Around Mac ari tuh, dia asyik ler x siap kerja sekolah. Rupa2nya dia byk borak kat dlm kelas. Hah, amik ko.... Cikgu kasik sket kat dia.... sib baik ler berubah dahhhh.... klau idak....

Ngah risau pasal kakak..... Sure dia pun tension la nih..... Awal bulan Ogos dah nak percubaan. Ngam2 1st week posa....

End of Sept dah UPSR, a week after hari raya....

Wish her best of luck..... Doa ibu sentiasa seiringan....






No comments: