Mulakan Dengan

Mulakan Dengan

20110119

++ 3 Safar 1431H ++

Bersamaan 19 Januari 2010 (Selasa).

SALMAH BINTI BAHMAN

Along ku yg telah pergi menyahut panggilan Illahi setahun yg lepas pd usianya 47 tahun....

Perginya setelah setahun menderita kanser usus.

Pemergiannya aku iringi dgn perasaan berbaur - sedih dan gembira.

Sedih krn kehilangan seorang lagi kakak.

Gembira krn hilang sudah sengsaranya menanggung kesakitan selama setahun itu.

Setiap dr kita pasti akan menyahut panggilan dr pencipta kita yg Maha Agung lagi Maha Penyayang.

Justeru itu, setiap kali ada berita yg kedengaran ttg kehilangan seseorang dek krn kanser, hati ini pasti akan teringatkan kedua2 kakakku yg pastinya sedang bersemadi dgn aman..... insyaALLAH.

Along pergi meninggalkan tiga orang cahayamata perempuan.

Berbanding dgn Angah yg meninggalkan anak2 yg masih kecil, Along pergi dgn anaknya yg sulung - Norzalifah (26 tahun), Norziana (24 tahun), juga Norzafirah (6 tahun).

Biarpun sudah menginjak dewasa, ttp si kecil Norzafirah adalah seorang anak yg sangat2 manja dgn emaknya. Bayangkan, umur sudah 6 tahun pun masih makan bersuap emaknya.....

Kasihan dia....

Anaknya yg sulung pula sedang di dalam persiapan terakhir utk melangsungkan perkahwinannya. Sepatutnya dia di jadualkan mempercepatkan tarikh pernikahannya hanya krn kondisi emaknya. Ttp ALLAH lebih menyayangi along..... Bertitisan airmata kami tatkala Norzalifah selamat di ijabkabulkan... Terdetik di hati ini, 'Along, anakmu telah selamat bernikah.....'

Semoga aku lebih beringat ttg kasih sayang org2 di sekeliling ku. Menghormati mrk, menyayangi mrk tatkala aku masih bernafas....

Semoga iman ku teguh, fizikal dan mental ku kuat, kesihatan ku sempurna untuk aku meneruskan perjuangan hidupku yg belum tahu bila titik noktahnya....

Semoga di kala aku menghampiri penghujungnya, aku telah bersedia utk segala2nya.....

YA ALLAH YA TUHANKU, sesungguhnya engkau yang maha mengetahui apa yg telah, sedang dan akan berlaku di dlm hidupku ini.... Permudahkan lah jalan yg aku pilih dan jalan yg aku lalui ini....

AMINNNNN.......






No comments: