20110103

++ New At Home (Part II) ++

Ingat lagi tak pada entry ni?

Emmm... korang klau nak tau, akuarium tu telah di updrade lagi, kay.... Main reason bcoz, ikan haruan tu telah membesar 2 kali ganda dr saiz asalnya....

So, apa guna akuarium yg kecil dan medium tu?

Yg kecil tu adalah utk meletak anak2 ikan yg menjadi makanan ikan haruan tu. Anak ikan longkang. Selalu abahnya akan beli dlm 2 hinggit cenggitu kot.... Letak kat akuarium kecik tu.... Nnt kot anak2 nak bagi makan kat ikan haruan tu, just tangguk jer....



Akuarium yg medium tu pun tempat isi makanan ikan gak. Yg itu isi ngan cengkerik. Kekadang tu rasa cam dok dlm hutan pun ada. Maunya idak, kejap2 kang cengkerik tu berbunyi. Imagine.... di suatu malam yg sunyi, cengkerik bersahutan berbunyi.... wohoooo....

Entahlah, kot pasnih yg besar tu pun tak muat gak, ntah besor manalah pulak akuarium tu nnt. But, my hubby said, itulah akuarium plastik yg paling besor....

So, pasnih nak beli yg kaca plak? Waaa.... tak rela i.... mana nak ku letakkan?




No comments: