20110129

++ Jalan-jalan Naik Bukit ++

Fuyooo.... bunyi cam akk gi panjat bukit jer....


Padahal naik tren sampai ke puncak bukit.


Puncak bukit Malawati. Huhuhu.... kami ke situ lagi. Sepertimana yg dijanjikan kpd anak2....


Akhirnya sampai jugak kami ke puncak bukit. Menikmati keindahan dan kebesaran yg Maha Agung....


Nampak Selat Melaka dgn terang dan jelas nya.


Meriam yg digunakan utk menentang musuh (ke musuh yg gunakan dulu, ek?) Rasanya pernah baca ada 7 biji, tapi kira punye kira punye bilang, ada 6 jer....





Inilah rumah api yg masih berfungsi sehingga sekarang. Dulu guna generator jer nak idupkan lampu nya tapi sekarang elektrik sudahhh....



Tak leh masuk yea.... tanpa kebenaran Jabatan Laut.



Nampak tak? Sapa boleh baca, angkat kaki...... wakakaka.....


Ini pulak tempat tengok anak bulan Ramadhan dan Syawal. Sure ramai orang masa nak tengok anak bulan tu, kannn....



Muzium mengenai sejarah negeri Selangor. Untuk anak2 yg nak tau pasal sejarah negeri Selangor, berkunjunglah ke sini. Uiiihhh.... sumer sejarah selangor ada. Bagaimana selangor terbentuk, susur galur kesultanan, tempat-tempat bersejarah, dan macam-macam lagilah.... Tak rugi bayor $1 (untuk bwh 12 tahun).



Pas kuar jer dari muzium tuh, nampak pulak brader jual makanan monyet dah sampai. Pelagi, anak2 sibuk nak bagi makan kat monyet2 yg banyak berkeliaran kat situ. Mmg tengah lepak2 kat dahan2 pokok..... hehehe.....




Kakak ngan berkobar2 nya bagi kat monyet tu makan. Pastu bila kena serbu menjerit lah plak.... Jinak sungguh monyet2 tu... Anaknya masa kecik takde warna kelabu cenggini, warnanya coklat karat....



Dah bagi monyet makan, tak larat nak jalan ke depan sket utk gi menengok batu hampar yg dikatakan tempat pancung orang dulukala dan jugak dataran busut.....


Ngam-ngam tren sampai, maka kami pun turun ler.....







No comments: