20100830

++ Tragedi Memasak ++

Last Mon dgn gigihnya akk memasak utk buka puasa.

Yg sebenornya, mood rajin telah meresap masuk. Tu yg berkobar-kobar nak memasak tuh....

Cam biasa, sampai umah pkl 6.30 and above. Tadi dah pesan kat hubby utk membeli bahan2 nya. Pastuh kol kakak suh prepare apa2 yg dia boleh prepare sket...

Sampai jer umah, terus BERTUKAR!!!! Cam citer superhero plak....

Potong sayur, jerang air, sediakan rempah ratus..... Dah siap, mari kita tenggek atas dapur.....

Lalala..... leh cuci pinggan mangkuk lah sementara tunggu juadah ku masak....

Tengah syok cuci pinggan, toleh tengok kat periuk atas dapur tu, cam senyap sunyi jer, takde bunyi menggelegak pun....

YA RABBI!!!!!!!!!

HUBBY!!!!!!! Dgn spontannya menjerit kat hubby yg tengah tengok tv syok2 kat depan ngan anak2....

Tegezut giler hubby ku sekejapan....

Apahal nyer?

Uwaaaa...... gas abis!!!!!!

Waktu telah menunjukkan pukul 7.05 ptg..... Bila lah juadah ku nak siap nih.....

Sekejapan.... zasss..... hubby amik tong kosong gi kedai....

Sib baik ler hubby ku ada. Klau tidak, mmg akk menangis ler terkilan tak dpt siapkan juadah buka puasa ptg tuh....

Akk masak apa?

Laa.... tak bagitau ke tadi? Masak mee kari.....

Sib baik ler kedai dekat.... Ngam2 abis mengaji, sumer pun siap sudah.....

Burrpppp.... kekenyangan..... my anak bujang kecik yg tolong abiskan.... memuji2 sungguh dia kesedapan mee kari ibunya.... ahaks.....




No comments: