20101215

++ Jalan-jalan Beli Buku ++

Last Wed, akk adalah bercuti abih dah cuti utk tahun nih....

Spt yg diberitahu, agenda utama adalah membeli buku sekolah anak.

Gi SKTG, beli buku utk Sya ngan abang. Lama jugak ler berbaris. Maklumlah, sumer pun cuti kot cam akk nak beli buku anak....

Pastuh, gi LTH simpan duit raya bebudak tuh... Mmg dah jadi kemestian, duit raya simpan kat TH. Duit abang paling banyak coz ari tuh dia rajin simpan duit belanja sekolah.... Tapi duit syiling tak sempat nak kira. Selalunya duit syiling tu kira, then bahagi empat utk sumer, sama rata.....

Abis jer TH, sumer pun dah lapar. Ada KFC, sebelah ada Pizza. Mana nak gi? Ibu nak gi KFC jer, cepat sket.... tapi sian nengok anak2.... emmm... jomlah kita ke Pizza Hut....

Lepas tu, ingatkan nak balik umah.... laaa.... terlupa plak, kena gi bank rakyat lah pulak.....

Ambik buku Ammar, tambah akaun abang, bukak akaun Sya. Ingatkan nak bukak utk kakak akaun sendiri coz dia dah ic. tapi org bank tu bilang, tahun depan baru boleh. Sbb ikut tahun ni, dia still 12 tahun.... pulak dahhhh.... takpelah, ujung tahun depan ler baru akk sampai lagik.... sah-sah dia dah cukup umur 13 tahun....

Sampai umah pukul 4.

Baring2 jap sementara tunggu my hubby balik keja....

He promise to take me to my 1st class.....




No comments: