20110402

++ Karipap ++

Setelah beberapa hari tertangguh projek buat karipap utk sarapan pagi.

Maka, last Sat nak pegi Pee Dee, akk adalah merajinkan diri membuat karipap.

Ilmu ni akk dapat dari mak ajah masa akk abis spm dolu. Masa tu mak ajah dgn pak aji adalah bukak warung waktu pagi. Haaa... dari situlah akk belajar buat karipap lah, buat roti canai, buat kuah roti canai, buat nasi ayam, issshhh... macam-macam lagilah....
Intinya adalah sardin. Peberet anak-anak.... Tapi akk tak gunakan acuan karipap yea.... Akk adalah buat sendiri bunga karipap tuh... Korang pandai?
Huhuhu... tak ramai yg tahu buat bunga karipap nih... Maklumlah acuan dah ada, hah... pelagi, ketip jerlah...

Ini adalah hasil usaha pembelajaran akk menolong mak ajah dulu lah nih.... alhamdulillah, tak sia-sia bantu ibubapa, kan?

Tapi, mak ajah selalu komplen. Sbb dia ajar, buat bunga tuh, dari kiri ke kanan. Akk pulak buat dari kanan ke kiri.... songsang gitu... tapi tetap cantik, terbaeekkkkkkk......

No comments: