20100505

++ Tengok Wayang ++

Last week, Sat, pepagi tengah packing cendawan, tetiba my hubby dtg dekat...


Cewahhhh..... suspen jer.... sambil2 cium pipi wife, bagitau nak bwk kami anak beranak gi tengok wayang....


Bebudak ada yg lom bangun lagik..... Selalunya klau bangun tido, mengadap tv tengok kartun. Ini belum sempat sampai depan tv, ibunya dah suruh mandi.


Tau plak tuh......


"Ibu.... ibu suruh mandi, nak gi mana?" tanya abang.


"Nak gi mana plak....? Klau dok umah tak yah mandi ke?"


Abang senyuummm ajer....


"Iye, abah nak ajak gi tengok wayang...."


Yahooooooo.... sekejapan kakak2 ngan adiknya dah tau.... Berdesup bukak baju terus mandi....


Sementara tunggu bebudak mandi, akk ngan hubby gi hantar cendawan kat umah makcik. Dia ada order, antar ler.... makcik, kannnn.... Alang2 tuh singgah ler sekali kat umah makcik yg lain.... Alhamdulillah, habis 8 peket....


Spt biasa, kami nyer port tengok wayang kat Jusco BR. Dr berdating sampai ler dah anak empat, kat jugaklah yg kami tuju...... kenangan tuh...... Jusco tu pun dah buruk dah akk nengok.... huahuahua...


Sampai dlm pkl 2.15, gi beratur nak beli tiket wayang. Ramai sungguh umat manusia hari tuh. Maklumlah PH.... Nak tau dpt tiket pkl berapa? Pkl 6.15pm.... Hah! amik ko.... Selalunya my hubby jarang nak tunggu begitu nyer lama. But this time hes willing plak.... Maknanya kena lah ronda satu Jusco turun naik, kiri kanan, pusing2.....


Tengok citer apa? Eh, lom bagitau ker?


Hahaha..... IRON MAN 2.....



Seronok sungguh..... abang especially.... si kecik plak tido, kepenatan.....



No comments: