20090622

++ Father's Day ++

Around 10am yesterday, tengah syok2 buat kerja umah, tiba2 tipon bunyik....

Adik ipar saya yg dok ngan org tua saya kol....

"Kak, mak suruh datang makan tengahari kat sini...."

"Apsal?"

"Ntah, mak kata nak buat jamuan utk hari bapa...."

Alaaahai.... mak saya nie klau bab2 masak memasak nie mmg rajin.... Tambah plak klau dia tengok ramai anak2 dia yg dtg kat umah dia hujung minggu....

So, lepas siap2 kan kerja umah sket, sidai kain sumer bagai, baru gi depan umah mak... Saya dok kat belakang umah mak jer, selang lima umah jer.... Anak2 saya dah suruh pi dulu, kekonon suruh tolong neneknya lah, tapi hampeh.....

Sampai sana tak siap masak lagi... So, tolong apa2 yg belum di masak lagi..... Tanya mak, apsal buat makan2 nie? "Saja, doa selamat utk abah ko. Biar sihat, dpt buat ibadah dgn sempurna..." Alhamdulillah..... semoga abah ngan mak sihat utk buat ibadah..... Aminn......


memasing tengah syok makan
tengahari sambil gosip
adik beradik.....


air tebu nie adalah hasil
tanaman abah saya kat belakang umah.
walau dah letak ais, tetap manis
walaupun tak tambah gula.....

No comments: