20090621

++ Mari kita berkebun... ++

Semalam petang, my hubby nyer lah rajin gi bersihkan sebelah umah yg dah semak tuh... Actually adalah kebun sekangkang kera kat situ...

Macam2lah kitaorang tanam. Jagung adalah dalam sepuluh pokok dah berbuah, tunggu tua jer nak petik dan rebus.... bilalah tu.... Kcg panjang ntah dah berapa kali petik dan buat ulam. Setiap kali berbuah mesti buat ulam, pastu tumbuk sambal belacan. Hubby saya cukup suka, sampai berpeluh satu badan... sambal belacan wife dia mmg pedas giler.....

Sambil2 dia berkebun dgn anak2, saya pun prepare lah minum petang sket....


Lempeng tepung gandum +
sambal sardin


semai biji benih cili padi
coz wife dia giler pedas....



abahnya dah siap berkebun,
pembantu2 nya pulak buat kerojer.....

No comments: