Mulakan Dengan

Mulakan Dengan

20110318

++ Hikmah Rotan dan Rejam Untuk Penzina ++

Allah berfirman dalam surah An-Nur ayat 2 yg bermaksud, "Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina hendaklah kamu dera masing-masing dengan 100 rotan dan janganlah kamu berasa kasihan belas terhadap kedua-duanya dalam melaksanakan perintah Allah jika kamu beriman kepada Allah dan pada hari kemudian. Hendaklah hadir ketika dijatuhkan hukuman terhadap mereka sekumpulan di kalangan orang-orang yang beriman."

Penegasan hukuman ini ditegaskan lagi oleh Nabi Muhammad s.a.w. dalam hadisnya yg bermaksud, "Ambillah olehmu (peraturan) daripada aku, ambillah daripada aku. Sesungguhnya Allah telah memberikan jalan untuk mereka, iaitu perawan dan jejaka. Hukumannya dirotan sebanyak 100 kali dan dibuang daerah selama setahun. Janda dan duda, hukumannya dirotan sebanyak 100 kali serta direjam." - Riwayat Abu Muslim dan Daud.

Para ulama menggariskan bhw hukuman sebatan 100 kali utk yg belum berkahwin adalah wajar sbg pengajaran kpd mrk yg ingin mencubanya krn mrk belum pernah merasai nikmat perkahwinan.

Bagi yg telah berkahwin, hukuman rejam adalah wajar krn mrk telah merasai nikmat perkahwinan. Tambahan pula, mrk sudah mempunyai pasangan dan anak dlm sebuah rumahtangga.

Kenapa rotan? Zalimkah? Mari kita lihat dari segi sains pula......

Di dalam badan manusia terdapat satu sistem pertahanan badan yg dipanggil sistem imuniti. Sel yg paling berperanan dlm penghasilan sistem pertahanan badan ini adalah sel darah putih. Ia adalah B Limfosit yg turut menghasilkan imuniti pembaikan sel iaitu Cell-Mediated Immune System.

Apabila virus HIV menyerang manusia, sistem pertahanan badan T4 Limfosit akan dimusnahkan oleh virus HIV tersebut dgn melekatkan dirinya di permukaan sel darah putih dan menggagalkan fungsi sistem tersebut. Akibatnya, kelumpuhan sistem pertahanan seluruh badan akan berlaku yg dipanggil Acquired Immunologic Deficiency Syndrome @ AIDS.

Jika sekiranya penzina itu belum berkahwin dan dijangkiti HIV selepas penzinaannya, T4 Limfosit nya akan diserang HIV lalu menyebabkan sel-sel T4 tersebut musnah dan mematikan sel sumsum tulangnya. Ini menyebabkan sel T4 baru tidak dapat dihasilkan dgn jumlah yg byk krn sebahagian drp sel darah putih itu akan bertukar menjadi benih manusia (air mani). Maka, badan menjadi lemah dan AIDS akan menyerang, ttp pesakit ini boleh disembuhkan.

Caranya ialah dgn rotan di bahagian belakang badan antara tengkuk dan atas pinggang. Dgn itu, penghasilan sel-sel T4 akan terjadi sebanyak 2-5 kali ganda jumlahnya berbanding jumlah AIDS tersebut.

Ttp bagi yg telah berkahwin, sel T4 ini telah lemah dan mudah dijangkiti HIV. Kelemahan ini terjadi krn kehakisan sumsum tulang dan kurang menghasilkan antibodi krn tertumpu kpd penghasilan benih utk sperma yg baru.

Oleh krn itu, hukuman rejam sampai mati adalah penyelesaian terbaik utk mengelakkan jangkitan AIDS. Akhirnya, rumahtangga akan terselamat dari jangkitan AIDS.

Aneh dan janggal bukan? Tetapi ini adalah salah satu kelebihan hukuman yg diberikan Allah swt. Lihatlah ia dari segi positif yg membawa kebaikan bersama samada dari sudut agama mahupun sains.

Kredit: Majalah Al-Islam

Note: Jika penzina belum berkahwin, ttp mengamalkan seks bebas bermakna dia juga perlu di hukum rejam sampai mati. Walaupun dia belum berkahwin, ttp kekerapan menghasilkan sperma akan melemahkan sistem pertahanan badan....




No comments: